lauantai 2. helmikuuta 2008

Löytöjä!

Olen vastoin tapojani käynyt kahtena lauantaina kirpparilla ja kierrätyskeskuksessa. Ilokseni tein kummallakin kerralla löytöjä. (ja jätin kummallakin kerralla kaksi ihanaa ja EDULLISTA lipastoa ostamatta, koska kotiäitiys vaatii materiaalisia uhrauksia).

Ensimmäinen löytö on tämä peltinen ruusupurkki. Löytö se on siksi, että kerään näitä kukkapurkkeja. Edullinenkin oli. Nyt minulla onkin näitä kolme. Tämän lisäksi pyöreä ruusupurkki ja pyöreä orvokkipurkki. Näissä on isomummun keittiön tuoksu Savon perukoilla.



Tämä taas on peltilelu. Olin kassalla maksamassa ruusupurkkia, kun yhtäkkiä huomasin lasin alla TÄMÄN. Viimeksi olin nähnyt vastaavan hyvin pienenä. Silloin se oli minusta NIIN ihana ja ihmeellinen. En vain millään muista kenen tuttuni luona siitä pääsin joskus ihastelemaan. Jos joku tietää, ilmoittautukoon minulle. Tämä oli näistä ostoksista se kallein.


Tämä oranssi lipasto löytyi Kierrätyskeskuksen ale-päivästä puolella hinnalla. Meidän kotimme kaipasikin oranssia huonekalua. Nyt se löytyi! Ja puoli-ilmaiseksi. Näistä shoppailuista ei tullut huono omatunto. Päinvastoin!

4 kommenttia:

piiri pieni pyörii kirjoitti...

voi,ihana purkki ja VARSINKIN toi peltilelu! Serkkupojalla oli pienenä ja kyllä rautatieläisen tytär oli moisesta kade!!!

Anonyymi kirjoitti...

Hih, olipa tutun näköinen kukkapurkki. Minun keittiöstä se tosin löytyy mustana. Ja ihana toi lelu!!!!

Anonyymi kirjoitti...

Terve, kiinnostaisiko myydä tuo peltinen "autorata"?
Itselläni oli tuollainen v. -74 ja olis mukava saada tuollainen retrolelu näin yli 44v tauon jälkeen.
En ole mikään keräilijä vaan ihan työtön joka bongasi tuon kuvasi googlen kuvahaulla.

Anonyymi kirjoitti...

Hei.
Joskus 70-luvun alussa oli minullakin tuommoinen linja-autorata..
Muistaakseni pienellä avaimella pyöritettiin kierroksia...
-Heikki-